Att ha rätt kläder för rätt jobb är viktigt, inte bara för att man inte vill förstöra sina vanliga kläder på jobbet utan också från ett säkerhetsperspektiv. Men det är inte bara kläder som måste stämma överens med sitt jobb och sin verksamhet för att man ska kunna ha ett framgångsrikt företag, långt ifrån! Det finns såklart massor av andra delar som spelar in, det förstår nog alla, men såklart är rätt kläder en bra början. Men marknadsföring är något som är minst lika viktigt. Man måste nämligen vara smart, men också försiktig när det kommer till sådant. Lite av ett skräckexempel kan man läsa om på svd.se:
– Jag anser att den typ av marknadsföring som Postkodlotteriet sysslar med är i strid med EU-rätten, den går alldeles för långt. De företag som har tillstånd inom det svenska systemet måste bidra till syftet att hålla nere spelandet och minska risken för spelmissbruk säger han och menar att Postkodlotteriet inte kan sägas främja det svenska systemets syfte, som bland annat är att hålla nere spelandet och minska risken för spelmissbruk. (Läs resten av den intressanta artikeln här).
Man måste alltså med andra ord veta sina gränser, och även sin branschs. Ett säkert och bra sätt att visa upp sitt varumärke är att vända sig till beachflaggan! Med bra beachflaggor och liknande så kan man garanterat skapa en positiv association till sitt varumärke eftersom man finns på positivt laddade ställen och på ett bra sätt. En bra typ av marknadsföring! Sen är det bara kläderna som fattas!