Att marknadsföra ett företag är inte alltid helt lätt, men genom smarta tricks kan även ett företag med mindre resurser lyckas! Här skriver vi om profilreklam, datadriven marknadsföring och att bygga upp ett varumärke.
Här ger vi små tips på vägen för dig som vill ha veta om lite mer smarta marknadsföringstips för ditt företag! Hur sticker du egentligen ut bland dina konkurrenter och hittar nya kunder?
Kunder är den bästa reklamen
Men hur får du egentligen kunder att sprida ordet om dig och din verksamhet? Först och främst gäller det att se till att dina kunder är nöjda, men för att underlätta spridningen av ditt varumärke kan det vara smart att införskaffa profilreklam att sprida till både befintliga och potentiella kunder. På https://www.tuppreklam.se/ finns alla möjliga typer av profilreklam som du kan kolla in. Presenter gör dina kunder glada, och sedan deras bekanta frågar vart de fått en speciell pryl så kommer de att svara från dig! Smart va? Nöjda kunder är egentligen den bästa reklamen, läs mer här.
Datadriven marknadsföring och varumärkesbyggnader
Något som kan vara riktigt givande r att testa på datadriven marknadsföring av något slag, då hittar du dina potentiella kunder, ser vad de letar efter och kan bättre anpassa dina tjänster utefter det. Börja med att läsa på och komma igång med datadriven marknadsföring småskaligt. Att optimera din sajt med sökord kan tillexempel vara bra för att synas för dina googlande potentiella kunder. Bygg ditt varumärke online och satsa på annonser i sociala medier, men se till att det är relevant för mottagaren för att slippa låta tjatig.
“Min känsla är att svenskar oroar sig mycket för att framstå som framfusiga eller jobbiga. Men ser man bara till att vara relevant för mottagaren och genomför sina kampanjer på ett genomtänkt sätt så tycker jag inte att man ska behöva oroa sig så mycket för sånt”, säger Jenny Sagström i denna Breakit-artikel.